myFaro werd gecreëerd door de BV myFaro, met zetel te 3110 Rotselaar, Dennenlaan 7, RPR Leuven, met ondernemingsnummer 0668.666.134 (BE0668.666.134). Voor bijkomende informatie, gelieve myFaro te contacteren via een e-mail naar info@myfaro.be.
Het gebruik van onze website en/of diensten, zoals de applicatie die beschikbaar wordt gesteld voor de klanten van de BV myFaro en de software, de scripts, instructiesets en alle daaraan gerelateerde documentatie (hierna gezamenlijk de “Software” genoemd) vallen onder deze overeenkomst (hierna de “Overeenkomst” of de “Gebruiksvoorwaarden” genoemd). Alvorens gebruik te maken van de Software verbindt de gebruiker (hierna de “Klant” of de “Klanten” genoemd) zich tot het naleven en in acht nemen van deze Gebruiksvoorwaarden.
Lees deze overeenkomst zorgvuldig door voordat je dit product gebruikt. Wanneer je bij de registratie van de software de knop klikt om aan te geven dat je de voorwaarden accepteert, verklaar je je akkoord met alle voorwaarden van deze overeenkomst. Ook door de software te gebruiken ga je akkoord met alle voorwaarden van deze overeenkomst. Indien je niet akkoord gaat met al deze voorwaarden, aanvaard deze gebruiksvoorwaarden dan niet en/of gebruik de software niet.
Als je een andere overeenkomst met ons hebt gesloten over specifieke Software, primeren de voorwaarden van die overeenkomst als deze in strijd zijn met deze Gebruiksvoorwaarden.
De BV myFaro behoudt zich het recht voor de Gebruiksvoorwaarden te allen tijde zonder voorafgaande kennisgeving bij te werken. Wanneer de BV myFaro materiële wijzigingen heeft aangebracht aan de Gebruiksvoorwaarden, zal je een duidelijke kennisgeving worden verstuurd, zoals gezien de omstandigheden gepast is (bijv. door een duidelijke kennisgeving te plaatsen binnen de Software zelf of door je een e-mail te zenden).
De BV myFaro hecht veel belang aan de eerbiediging van je persoonlijke levenssfeer. De BV myFaro respecteert de privacy van de gebruikers van de Software, overeenkomstig de bepalingen van de wet op de bescherming van de privacy van 8 december 1992 en het privacybeleid (hierna het “Privacybeleid” genoemd).
Door de Software te gebruiken of ons persoonlijke en financiële gegevens, van jezelf en/of die van klanten, te verstrekken aanvaard je en stem je in met de werkwijzen en de voorwaarden die staan beschreven in dit Privacybeleid.
De BV myFaro verklaart op eer te voldoen aan de verplichtingen van de GDPR (General Data Protection Regulation). In het bijzonder werden volgende acties genomen:
Bovenstaande acties werden genomen gebaseerd op de adviezen en templates van een voormalig advocaat / expert gespecialiseerd in de privacywetgeving (via http://myprivacyspecialist.com).
De Klant beschikt over een niet-exclusief en beperkt recht om de Software te gebruiken in overeenstemming met deze Overeenkomst.
De gegevens die via de Software worden getoond aan de Klant, ongeacht de aard (financieel of andere), worden uitsluitend ter informatie gegeven, hebben geen contractuele waarde en kunnen niet voor de rechtbank gebruikt worden. Enkel het (de) met de verzekeringsmaatschappij(en), vermogensbeheerder(s) en bank(en) (niet limitatieve lijst) ondertekende en lopende contract(en) heeft (hebben) contractuele waarde.
De BV myFaro kan op geen enkele manier verantwoordelijk worden gehouden voor enige rechtstreekse of onrechtstreekse schade die werd geleden door de onterechte toekenning aan de Klant van toegangsrechten tot de Software, ongeacht of de onterechte toekenning per ongeluk of met bedrieglijke bedoelingen door een derde is gebeurd.
Tenzij anders vermeld, zijn de diensten uitsluitend bestemd voor persoonlijk en niet-commercieel gebruik.
Alle software die voor downloads ter beschikking wordt gesteld vanuit de Software, is het auteursrechtelijk beschermde werk van de BV myFaro en/of haar licentiegevers.
Het gebruik van de Software is onderhevig aan huidige Gebruiksvoorwaarden en de eventuele afzonderlijk afgesloten licentieovereenkomst die bij de Sofware is gevoegd of erbij is ingesloten (hierna de “Licentieovereenkomst” genoemd). Een klant kan Software waarbij een Licentieovereenkomst is gevoegd of ingesloten pas installeren als hij of zij instemt met de voorwaarden van de Licentieovereenkomst.
De Software wordt uitsluitend ter beschikking gesteld om te worden gedownload/gebruikt voor het exclusieve gebruik door de Klant in overeenstemming met deze Overeenkomst en/of de Licentieovereenkomst. Elke reproductie of herverdeling van de Software die niet in overeenstemming is met deze Overeenkomst en/of de Licentieovereenkomst, is uitdrukkelijk bij wet verboden en kan leiden tot strenge burgerlijke- en strafrechtelijke sancties. Overtreders zullen met alle beschikbare middelen worden vervolgd.
Zonder het voorgaande te beperken, is het kopiëren of reproduceren van de Software naar een andere server of locatie voor verdere reproductie of herverdeling uitdrukkelijk verboden, tenzij dergelijke reproductie of herverdeling uitdrukkelijk wordt toegestaan door de Licentieovereenkomst die de Software vergezelt.
De BV myFaro kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor welke schade dan ook, ongeacht of ze aan de Klant of aan een derde werd veroorzaakt, rechtstreeks of onrechtstreeks, materieel of niet, voorvloeiend uit het gebruik van de Software of uit de onmogelijkheid om de Software te gebruiken, om welke reden dan ook, behalve in geval van zware fout of bedrog van de BV myFaro.
Behalve in geval van zware fout of bedrog van de BV myFaro, is de BV myFaro evenmin aansprakelijk voor rechtstreekse of onrechtstreekse schade veroorzaakt door de overdracht van virussen ondanks de voorziene beveiligingsmaatregelen, de onderbreking van de toegang tot de Software ten gevolge van het afsluiten van de communicatielijnen of connectieproblemen, de ongeoorloofde toegang tot de Software, staking of door elk geval van overmacht.
De BV myFaro aanvaardt evenmin enige aansprakelijkheid voor verkeerd doorgegeven informatie, noch draagt zij enige verantwoordelijkheid voor de juistheid van de content, documenten of bescheiden, noch inventarissen die door de Klant werden opgenomen in de Software.
Onverminderd het voorgaande, is de aansprakelijkheid van de BV myFaro te allen tijde beperkt tot de factuurwaarde.
In de mate van het mogelijke en binnen de in het vorige punt gedefinieerde grenzen, zorgt de BV myFaro ervoor dat de Software 7 dagen op 7 en 24 uur op 24 toegankelijk is. De BV myFaro verbindt er zich toe de middelen te voorzien om een continue, ononderbroken en beveiligde toegang tot de Software te leveren.
De BV myFaro kan dit evenwel niet garanderen en eigent zich overigens het recht toe om, op elk ogenblik en onaangekondigd, de toegang tot de Software te onderbreken in geval van risico op misbruik of fraude of om onderhoudswerkzaamheden uit te voeren of verbeteringen of wijzigingen aan te brengen. De BV myFaro zal al het mogelijke doen om de duur van dergelijke onderbrekingen te beperken en de Klant in te lichten over de duur ervan.
De BV myFaro eigent zich ook het recht toe om aan elke Klant, onverminderd het recht bijkomende schadevergoedingen en intresten te vorderen, op welk ogenblik dan ook en onaangekondigd, de volledige toegang tot de Software of een deel ervan te verbieden om de volgende redenen (niet limitatief): het niet naleven van deze Gebruiksvoorwaarden, gebruik van de site voor ongeoorloofde doeleinden of aantasting van de integriteit en de veiligheid of de reputatie van de dienst.
Deze Gebruiksvoorwaarden geven geen recht op enige upgrade/update van de Software. De BV myFaro kan de Software steeds updaten/upgraden op eigen initiatief (zonder hiertoe verplicht te zijn), in welk geval deze Gebruiksvoorwaarden van toepassing zullen zijn op deze upgrades/updates.
myFaro zorgt ervoor dat alle passende beveiligingsmaatregelen worden genomen om ervoor te zorgen dat de gegevens enkel kunnen worden geraadpleegd door de personen die expliciet door de eigenaar van een dossier toestemming daartoe krijgen.
Deze beveiligingsmaatregelen bestaan uit de toepassing van SSL-encryptie van alle verkeer tussen de client en de servers, beveiligde dataopslag met encryptie, en een sterk wachtwoordbeleid met gebruik van ’two-factor authentication'.
De Software draait op een virtuele omgeving met dagelijkse backups, redundante database servers en redundante applicatie servers, gehost en beheerd door MongoDB en Vmware. Beide worden gebruikt door financiële instellingen zoals HSBC, Citi en MetLife, ..., voldoen aan de Europese wetgeving rond GDPR en passen de laatste beveiligings-technieken en processen toe wat betreft firewalls, virus- en intrusion detection. De infrastructuur voldoet aan de meest strikte certificatie vereisten (SOC 1, SOC 2, SOC 3, PCI DSS, ISO 27001 en 27017S)
De Klant verbindt er zich onder andere toe de informatie niet illegaal te gebruiken, de Software niet te beschadigen, te vervormen, te onderbreken, te stoppen of hem minder efficiënt te maken, op welke manier dan ook, de Software niet te gebruiken voor het overdragen of verzenden van computervirussen, of voor het overdragen of verzenden van illegale, onwettige of on gepaste materie (met inbegrip maar niet beperkt tot beledigende, obscene of ophitsende materie), de Software niet te gebruiken op een manier die een aanslag pleegt op de rechten van een natuurlijk persoon, een rechtspersoon of een vereniging zoals, onder andere maar niet uitsluitend, de bescherming van de persoonlijke levenssfeer en van de intellectuele eigendom.
De teksten, tekeningen, foto's, films, afbeeldingen, gegevens, databanken, software, benamingen, handels- en domeinnamen, merken, logo's en andere elementen in de gebruikersinterfaces van de Software zijn beschermd door intellectuele rechten en zijn eigendom van de BV myFaro. Het is verboden om de informatie die via de Software wordt voorgesteld op te slaan zonder voorafgaande toestemming van de BV myFaro, om ze te kopiëren, te wijzigen, openbaar te maken, te verdelen of te versturen, te verkopen of op enige andere manier rechten over te dragen toe en/op te kennen aan derden, buiten het normale gebruik van de Software.
De Klant mag dan ook niet overgaan tot het wijzigen, kopiëren, verspreiden, doorgeven, vertonen, weergeven, publiceren, in licentie geven, creëren van afgeleide werken uit, overdragen of verkopen van welke informatie, software, producten of diensten dan ook (buiten het normale gebruik van de Software), die uit de toepassing van de Software zijn verkregen.
Onder normaal gebruik van de Software wordt verstaan het aanbieden en gebruik van de Software in het kader van financieel advies aan eindgebruikers door het ter beschikking stellen van de management interface, de webinterface, de wizard, rapporten en routeplannen aan in myFaro geregistreerde eindgebruikers, alsook het gebruik van afgedrukte of als PDF gegenereerde rapporten en routeplannen. Het is niet toegestaan op welke manier dan ook de referenties naar de intellectuele eigendomsrechten van de BV myFaro (de merken, commerciële namen, auteursrechten, enz.) te verwijderen of aan te passen, zonder de uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van de BV myFaro.
De prijs voor het gebruik van de Software is afhankelijk van de formule die de Klant gebruikt.
Licenties |
Prijs, jaarlijks, in Euro, excl. BTW |
Basislicentie kantoor |
1.000 |
Report dossier |
5 |
View dossier |
15 |
Insight dossier |
25 |
Insight+ dossier |
50 |
Life Plan dossier |
150 |
Lead Generator - Pension Gap App |
1.000 |
Opleidingen en begeleiding |
Prijs, in Euro, excl. BTW |
1 uur opleiding of begeleiding |
100 |
Basislicentie kantoor
Een kantoor betaalt een jaarlijkse licentie die toelaat om een onbeperkt aantal professionele gebruikers (adviseurs en/of beheerders) aan te maken. Er is dus geen licentie per professionele gebruiker nodig. Elk jaar wordt automatische een nieuwe bestelling aangemaakt die naadloos op het vorige contract aansluit. Als een kantoor dit niet op tijd betaalt dan is myFaro niet meer toegankelijk en worden alle gegevens, inclusief de dossiers, na 1 maand onherroepelijk verwijderd.
Commercieel budget
Het budget geldt voor alle formules, ook Report. Nieuwe dossiers kunnen na aanmaak manueel geactiveerd worden gedurende een periode van 1 maand, daarna worden ze automatisch geactiveerd. Een dossier wordt per 12 maanden gefinancierd en automatisch verlengd. Als er geen budget meer is om een dossierlicentie te verlengen wordt het dossier na 1 maand onherroepelijk verwijderd.
Minimum contract
Bij het opstarten van een nieuw kantoor dient een standaardcontract ter waarde van 3.500 Euro, excl. BTW, worden aangegaan. Dit omvat de basislicentie voor het kantoor voor 1 jaar, 15 uren opleiding en begeleiding en een commercieel budget ter waarde van 1.000 Euro, excl. BTW.
Upgrade
Wanneer een dossier wordt aangepast naar een hogere formule, wordt voor het dossier een nieuwe licentie van 12 maanden geactiveerd. Het resterende budget van de lagere versie van waaruit wordt verhoogd wordt wel in mindering gebracht.
Downgrade
Wanneer een dossier wordt aangepast naar een lagere formule blijft de bestaande licentie lopen voor de resterende periode; bij het vernieuwen wordt de prijs van de lagere formule gehanteerd.
Alle facturen zijn op voorhand betaalbaar via overschrijving op het op de factuur vermelde rekeningnummer.
Tenzij uitdrukkelijk anders bepaald zijn alle facturen betaalbaar binnen de 10 dagen, te rekenen vanaf de factuurdatum.
Om geldig te zijn, moeten klachten binnen de 8 dagen na aflevering per gemotiveerd aangetekend schrijven ingediend worden. Bij ontstentenis van een schriftelijk ingediende klacht binnen de 8 dagen na levering, worden leveringen en dienstverleningen als aanvaard beschouwd. Na deze termijn is de klacht onontvankelijk.
Bij gebrek aan betaling binnen de 10 dagen, te rekenen vanaf de factuurdatum, wordt het gefactureerde bedrag van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling of herinnering vermeerderd met de verwijlintresten. Bent je consument in de zin van artikel I.1., 2° Wetboek Economisch Recht dan past de BV myFaro hiervoor de wettelijke interestvoet toe. Bent je een professionele klant of onderneming in de zin van in de zin van artikel I.1., 1° Wetboek Economisch Recht, dan past de BV myFaro de interestvoet zoals voorzien in de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties toe. Daarenboven is de Klant ertoe gehouden een forfaitaire schadeloosstelling te betalen van 15% op elk onbetaald gelaten factuurbedrag, eveneens van rechtswege en zonder ingebrekestelling, en met een minimum van 50 euro, onverminderd het recht om meerdere schade en nadelen te bewijzen, o.a. door aanrekening van procedurekosten, kosten en erelonen betaald aan een advocaat in geval van gerechtelijke invordering. Bent je een consument, dan zijn dezelfde verwijlintresten en schadebeding zoals hiervoor bedoeld van toepassing bij laattijdige terugbetaling door BV myFaro.
De niet-betaling van een factuur op de vervaldag brengt de onmiddellijke opeisbaarheid van alle openstaande facturen, zelfs de niet-vervallen, met zich mee, zonder rekening te houden met voordien toegestane betalingsmodaliteiten.
Bij niet (tijdige) betaling van de door de Klant verschuldigde bedragen behoudt de BV myFaro zich het recht voor de werkzaamheden op te schorten tot vereffening van de nog openstaande schuld. De Klant kan zich in dit geval niet beroepen op schadevergoedingen. De BV myFaro heeft integendeel het recht schadevergoeding te vorderen van de Klant wegens stopzetting van de opdracht, meer bepaald een forfaitaire vergoeding van 50% van het factuurbedrag van de resterende opdrachten.
De aanvraag tot gerechtelijke reorganisatie (hetzij minnelijk, hetzij gerechtelijk), staking van betaling - zelfs niet officieel vastgesteld - of elk ander feit wijzend op de insolvabiliteit van de Klant, heeft voor gevolg dat de facturen betreffende de geleverde diensten onmiddellijk opeisbaar worden.
Bent je een consument in de zin van artikel I.1., 2° Wetboek Economisch Recht, heb je in principe het recht om je aankoop binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen te herroepen.
Je kan dit herroepingsrecht evenwel niet uitoefenen voor de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, zoals de Software, als de uitvoering is begonnen met je uitdrukkelijke voorafgaande toestemming en mits je hebt erkend dat je je herroepingsrecht daarmee verliest.
Door het aanvaarden van onderhavige Gebruiksvoorwaarden:
De BV myFaro zal je onmiddellijk na je aankoop via een duurzame gegevensdrager (bijv. per e-mail) een bevestiging sturen van de gesloten overeenkomst en van je uitdrukkelijke voorafgaande toestemming en de erkenning bedoeld in de vorige alinea.
Deze Overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van 1 jaar en treedt in werking vanaf het aanvaarden van onderhavige Gebruiksvoorwaarden. De betaling vindt vooraf plaats.
De Overeenkomst wordt bij gebreke aan een opzegging steeds stilzwijgend verlengd voor een periode van 1 jaar. Opzegging van de Overeenkomst dient te geschieden uiterlijk 1 maand voor de einddatum. Dit kan zowel schriftelijk als per email.
Indien de Klant niet, niet behoorlijk of niet tijdig voldoet aan enige verbintenis tegenover de BV myFaro, dan wel indien het aan ernstige twijfel onderhevig is of de Klant in staat is aan zijn/haar contractuele verplichtingen jegens de BV myFaro te voldoen, is de BV myFaro te allen tijde gerechtigd de Overeenkomst in haar geheel of gedeeltelijk, te beëindigen, zulks zonder dat de BV myFaro tot enige schadevergoeding gehouden zal zijn, maar mits het respecteren van een opzegtermijn van 1 maand.
De BV myFaro is gerechtigd om zonder voorafgaande bekendmaking het systeem (tijdelijk) buiten gebruik te stellen of het gebruik ervan te beperken, voor zover dit noodzakelijk is voor het benodigde onderhoud of voor de door de BV myFaro te verrichten aanpassingen of verbeteringen van het systeem, zonder dat hierdoor een recht op schadevergoeding van de Klant jegens de BV myFaro ontstaat.
De BV myFaro is te allen tijde gerechtigd wijzigingen aan te brengen in de login-procedure en het abonnement zonder dat hierdoor een recht op schadevergoeding van de Klant door de BV myFaro ontstaat. De BV myFaro zal in een dergelijk geval de abonnee zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen van de wijzigingen.
Heb je een actieve professionele gebruikerslicentie dan kan je myFaro Support contacteren via het e-mailadres support@myfaro.zohodesk.eu. Je kan ons ook een e-mail sturen via de 'Support' knop die je vindt rechtsboven in je gebruikersprofiel. Bevind je je in een bepaald dossier, dan wordt in de e-mail automatisch de naam van het relevante dossier opgenomen.
Via deze weg kan je problemen melden, nieuwe fondsen aanvragen, suggesties aanbrengen of vragen stellen rond het gebruik van myFaro. We reageren altijd binnen de 24 uur tijdens de werkdagen.
Alle aanvragen gebeuren dus via e-mail en bevatten best een duidelijke en gedetailleerde beschrijving van het probleem, de reeds genomen acties, met screenshots, rapporten en eventuele verwijzing naar het onderliggend object (dossiernaam, naam partij, nummer polis, ...). Hoe duidelijker de vraagstelling hoe sneller we je kunnen helpen.
De aanvragen worden op de volgende manier verwerkt:
Je begeleidingsbudget kan je aanvullen door een bestelling te plaatsen voor een aantal 'Bijkomende uren begeleiding'. De kostprijs per uur bedraagt 100 Euro, excl. BTW.
Per kantoor kan je je ook registreren op onze nieuwe supportsite https://desk.zoho.eu/portal/myfaro waar je een overzicht krijgt van al je vragen, hun status en historiek, en waar je ook nieuwe vragen/tickets kan openen. Indien je een login wenst voor je kantoor gelieve een aanvraag in te dienen via support@myfaro.zohodesk.eu.
myFaro biedt de mogelijkheid aan adviseurs om op te treden als Verwerker om gegevens voor hun klanten op te vragen bij Verzekeringsmaatschappijen en andere financiële instellingen (Verwerkingsverantwoordelijke) en op te laden in myFaro ten behoeve van de eindklant. Als Verwerker verbindt myFaro er zich toe om:
De BV myFaro en de Klant aanvaarden elektronische communicatie (bijv. e-mail) als bewijsmiddel.
De nietigheid of ongeldigheid van één van de clausules van deze Overeenkomst heeft niet tot gevolg dat de volledige Overeenkomst nietig of ongeldig zou zijn.
Het Belgisch recht is van toepassing op deze Overeenkomst en alle andere overeenkomsten tussen de BV myFaro en de Klant. Eventuele betwistingen vallen onder de uitsluitende bevoegdheid van de hoven en rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement waar de BV myFaro haar zetel heeft.