Vitis Life API
Algemeen
Om het proces van aanvragen van bestanden bij maatschappijen te versnellen hebben we het geïntegreerd in myFaro. Zie Aanvragen bestanden voor de details. Hier ervaar je hoe de systeemintegratie met Vitis Life API werkt.
Het principe voor Vitis Life is anders dan bij de andere maatschappijen. Met Vitis Life hebben we een directe link via API, een systeemintegratie waarbij elk kantoor een unieke user ID en paswoord krijgt om gebruik te maken van die dienst.
Onder 'Beheer bestanden' kan je een aanvraag tot data-uitwisseling doen voor Vitis Life.
Je bewaart je aanvraag en dan stuur je ze naar je commercieel contact.
Als de aanvraag is goedgekeurd, krijg je een e-mail met een user ID en paswoord. Daarmee ga je naar 'Beheer kantoor' > 'Algemeen' > 'Systeemintegraties'.
Daar kan je 'Login' en 'Paswoord' kwijt, en klik je onderaan 'Verifieer systeemintegratie'. Dan gaat een eerste connectie met Vitis Life gebeuren.
Als het gelukt is, zie je bovenaan de volgende melding:
Je kan ook een aanvraag sturen om voor je portefeuille een update te krijgen via de knop onderaan 'Verwerk levensverzekeringen'. Dit gebeurt sowieso ook wekelijks in de achtergrond, dus in principe moet je daar manueel niks voor doen, al kan je het op eender welk moment nog eens draaien en dan gaat myFaro je volledige portefeuille ophalen en up-to-date houden. Vervolgens zie je wanneer de last run was, en wat de resultaten waren.