Aanvragen tot data-uitwisseling

Om het proces van aanvragen van bestanden bij maatschappijen te versnellen hebben we het geïntegreerd in myFaro. Op die manier krijgt iedereen een beter zicht op de status per maatschappij en kunnen we ook naar de maatschappij zelf helpen pushen. We kunnen je dus beter begeleiden indien je via deze weg werkt.

De eerste stap is het opmaken van de lijst van maatschappijen waarmee je werkt. Onder de tab ‘Beheer kantoor' vind je onder ‘Beheer bestanden' nu een tab ‘Aanvragen tot data-uitwisseling’. Daar voeg je de maatschappijen toe waarmee je werkt.

Voor elke maatschappij krijg je de instructies hoe een aanvraag te doen en bij wie. We onderscheiden drie

types van aanvragen:

  • Via myFaro (bv. Athora)
  • Via email (bv. AG)
  • Zelf downloaden (bv. NN of Crelan)

Per maatschappij kan je dan volgende zaken aanduiden:

  • Datum van aanvraag (automatisch ingevuld indien je via myFaro de aanvraag verstuurt)
  • Datum van oplevering van een eerste bestand (dit geef je zelf in om aan te geven dat deze aanvraag succesvol is afgewerkt)
  • Eventueel opladen van een ondertekende overeenkomst (enkel indien type 'via myFaro’)
  • Aanduiden van 1 of meerdere identificatiecodes (producentennummers) van je kantoor bij de maatschappij (dit om de communicatie met de maatschappij eenduidig te hebben)
  • Extra opmerkingen naar de maatschappij die je wil opnemen

Je krijgt een detail van de instructies hoe de aanvraag voor te bereiden alsook de contactinformatie bij de maatschappij. Indien relevant, is ook de te ondertekenen overeenkomst beschikbaar.

Indien alle informatie is ingebracht, kan je via myFaro de aanvraag via e-mail versturen (zie actie knop onderaan). Je ziet de inhoud van de e-mail in een apart tegeltje.