Doelen en werking
Vijf basisdoelen
myFaro is een softwaretool die financiële adviseurs maximaal wenst te ondersteunen tijdens hun adviesverlening. Maximaal betekent dat we de adviseurs ondersteunen op 5 belangrijke domeinen zijnde:
-
COMPLIANCE wordt de dag van vandaag alsmaar complexer en het vraagt veel tijd van de adviseur om aan al zijn verplichtingen te voldoen. Wij hebben een 7-stappenplan ontwikkeld die de adviseurs zoals verzekeringsmakelaars helpen om aan alle MiFID-verplichtingen te voldoen binnen een kort tijdsbestek. Ook de recente verplichtingen inzake anti-witwas (AML) werden geïmplementeerd. Het is dus mogelijk:
-
Een beleggingsprofiel online te bepalen van je cliënt:
-
De pré-contractuele fase via een stappenplan digitaal uit te voeren;
-
De witwasformaliteiten AML uit te voeren voor al je cliënten;
-
-
Door onze connectiviteit met andere toepassingen (zie later) kunnen we veel en snel ADMINISTRATIEVE gegevens automatisch verwerken. Hierdoor wordt een enorme tijdswinst geboekt worden en is een maximaal aan info voorhanden. Tenslotte worden de gegevens ook automatisch bijgewerkt waar nodig.
-
Onze USP is dat wij maximaal inzetten op het ondersteunen van de financiële ADVIESVERLENING. Afhankelijk van de noden kan voor elke klant een aangepaste formule gekozen hebben. Automatische scenario’s en berekeningen maken het mogelijk het juiste advies te geven en wat uiteindelijk tot een verhoging van de inkomsten zal leiden.
-
De klantenbinding die ontstaat door het feit dat adviseur rechtstreeks in het dossier werkt is enorm sterk en bestemd voor de lange termijn. Hierdoor verzekert de adviseur zich van een stabiele klantenportefeuille met een grote FINANCIELE DRAAGKRACHT.
-
Onze softwaretool is DIGITAAL en ontwikkeld volgens de hedendaagse normen en behoeften: snel en overal toegankelijk, webbased en on-demand.
Het uitgangspunt van myFaro is minimale input
Wij streven ernaar om zo weinig mogelijk gegevens manueel in te geven. Daarom maken we connectie met diversie toepassingen.
Ziehier een overzicht:

Wij connecteren aldus met:
-
Verzekeringsmaatschappijen: dit gebeurt via het opladen van bestanden of via een rechtstreekse FTP-connectie. Later bespreken we welke velden door welke maatschappijen worden aangeleverd. Ook de frequentie verschilt van maatschappij tot maatschappij. In ieder geval kan via dit proces je portefeuille leven op snelle manier opladen in ons systeem
-
Toepassingen derden zoals myPension, Sigedis en myCareer: via bewaarde webpagina’s kunnen heel wat data rechtstreeks ingelezen worden in een klantendossier. Voorbeelden zijn achtereenvolgens: pensioendatum, verwachte pensioenen, volledige carrière … Deze data zijn essentieel voor correcte analyses in het kader van gezinsbescherming.
-
CRM -pakketten: via een Excel-bestand kunnen alle klanten met een levensverzekering snel opgeladen worden. Via dezelfde techniek kunnen ook de BOAR-polissen worden ingelezen.
-
Programma’s van derden: via de Morningstar-website worden alle fondsendata dagdagelijks bijgewerkt. Ook worden er automatische linken aangemaakt zodat zowel de eindklant als de adviseur toegang hebben tot de Morningstar-fiches
-
Companyweb of Creditsafe: indien de adviseur een betalend abonnement van Companyweb of Creditsafe heeft ondergeschreven kunnen gegevens van de vennootschappen worden ingelezen zodat via 1 click een mini-balans wordt weergegeven.
-
Excel-bestanden: in principe kan elk Excel- of CSV-bestand in myFaro worden ingelezen.
Het werkingsproces van myfaro
myFaro won tijdens de Vivium Digital Awards 2019 de prijs voor beste project in de categorie klantentevredenheid. Wij kunnen dus duidelijk stellen dat myFaro bijdraagt tot een grotere klantentevredenheid van de eindklant.
Klantentevredenheid in de financiële sector wordt bepaald door:
-
Twee service-elementen:
-
Eenvoudig te bereiken;
-
Snel en effectief handelen;
-
-
Drie vertrouwenselementen
-
Duidelijk inzicht in de financiële situatie;
-
Professioneel advies
-
Transparantie
-
Onderstaand schema toont aan hoe myFaro bijdraagt tot een verhoogde klantentevredenheid. De vijf elementen zijn in dit proces aanwezig.
Gevolgen van deze aanpak:
-
Tijdswinst door efficiëntie;
-
Gemoedsrust door compliant werken;
-
Verbreding van advies (aanvullende domeinen);
-
Verdieping van advies (persoonlijke benadering);
-
Mogelijke nieuwe vorm van inkomsten;
-
Lange termijn klantenbinding.